Vårstart med Tidnings-PT – En ny tjänst för små redaktioner

Våren är här, och med den kommer nya möjligheter! Jag har länge funderat på hur jag kan använda mina erfarenheter som journalist, redaktör och moderator för att hjälpa organisationstidningar att utvecklas och nå fler läsare. Nu tar jag steget och lanserar Tidnings-PT – en tjänst för ensamredaktörer och små organisationer som vill ha fler läsare, fler medlemmar och mer engagemang.

Varför Tidnings-PT?

Att driva en organisationstidning innebär ofta att man har en begränsad redaktion, ibland bara en ensam redaktör som jonglerar allt från innehåll till strategi och medlemskommunikation. Det är ett roligt, men ibland utmanande arbete. Jag har själv sett hur mycket det går att åstadkomma när man får ihop helheten – när tidning, hemsida och nyhetsbrev samverkar för att engagera läsarna och förstärka organisationens röst.

Med Tidnings-PT vill jag erbjuda ett bollplank, en textcoach och en strategisk partner i ett. Oavsett om du behöver stöd för att skruva på innehållet, få hjälp att koppla ihop din tidning med digitala kanaler, eller bara en erfaren röst att diskutera idéer med, så finns jag här för att hjälpa till.

Hur kan Tidnings-PT hjälpa dig?

Tidnings-PT handlar om att lyfta din tidning och göra den mer läsvärd, relevant och effektiv. Här är några saker jag kan hjälpa till med:

  • Bollplank och idéutveckling – Behöver du input på teman, vinklar eller hur du kan strukturera innehållet bättre?

  • Textcoachning – Jag läser och ger feedback på artiklar så att de blir tydligare, mer engagerande och mer relevanta för läsarna.

  • Strategi för att öka läsare och engagemang – Hur kan du få fler att läsa, dela och agera på innehållet?

  • Kopplingen mellan tidning, nyhetsbrev och webbsida – Hur får du dina olika kanaler att samverka så att de stärker varandra?

Från 0 till 3 900 prenumeranter

Under de senaste åren har jag hjälpt Osteoporosförbundet att gå från 0 till över 3 900 prenumeranter på sitt nyhetsbrev – och samtidigt lockat hundratals nya medlemmar. Det visar att rätt innehåll och en genomtänkt strategi kan göra stor skillnad. Nu vill jag hjälpa fler organisationer att uppnå samma sak!

Låter det intressant?

Om du arbetar med en organisationstidning och vill ha stöd för att göra den bättre och nå fler, hör av dig! Jag tar gärna ett förutsättningslöst samtal för att se hur jag kan hjälpa just dig.

Våren är här – och det är dags att ge din tidning en nytändning!

Kort om Fredrik

  • • Medicinjournalist, redaktör, redaktionell konsult och moderator, bland annat i Almedalen
  • • Redaktör för ILCO-magasinet och OsteoporosNytt
  • • Tidigare chefredaktör på bland annat Allt om Diabetes, Reumatikervärlden, Tidningen Apoteket, Läkemedelsvärlden och Evidens.
  • • Apotekare (Uppsala universitet)
  • • Pappa, make och MFF:are
  • Linkedin
  • Vad behöver du hjälp med?

Senaste inläggen


Uppdragsgivare just nu


Mina sajter